voorjaar 2015

Het team stelt zich voor

Gerda Jansen
bedrijfsleider bij Terra Nova, tevens financieel directeur Kollaard en Jansen Uitvaartzorg

“Sinds 2002 houd ik me bezig met de dagelijkse gang van zaken bij Terra Nova. Velen van u heb ik advies mogen geven over allerlei uitvaartzaken.
Samen met Koen Kollaard willen wij het coöperatieve gevoel van Terra Nova weer laten voelen. We werken samen aan een goed verzorgde, persoonlijke uitvaart. Wij bieden geen budgetuitvaart, maar houden wel rekening met uw budget. Daarnaast mogen de leden van Terra Nova, zowel voor als na de uitvaart, voor alle uitvaartzaken een beroep ons doen.”

Koen Kollaard uitvaartverzorger, tevens directeur uitvaartzorg Kollaard en Jansen Uitvaartzorg

“In 2000 overleed mijn opa en zijn uitvaart maakte grote indruk op me. Ik ben mij kort daarna gaan verdiepen in het verzorgen van uitvaarten. Na het behalen van mijn vakdiploma’s heb ik voor zowel kleine als grotere uitvaartondernemingen gewerkt. Sinds 2008 heb ik mijn eigen uitvaartonderneming in Houten en verzorg ik uitvaarten in de regio Utrecht. Nu in 2015 ga ik samen met Gerda Jansen en ons team de uitvaarten verzorgen voor de leden van Terra Nova. Maar ook als u geen lid bent van Terra Nova kunnen wij uw uitvaart verzorgen. Ongeacht waar u een uitvaartverzekering heeft. Ons team is er voor u.”

André Wedman onafhankelijk uitvaartconsulent bij Kollaard en Jansen Uitvaartzorg

“Ik ben 60 jaar geleden geboren in Bussum. Een uitvaart was in de vorige eeuw meestal vrij standaard. Tegenwoordig is geen uitvaart hetzelfde en worden locatie, sfeer en te verwachten bezoekers geheel afgestemd op de wensen van de overledene en zijn of haar nabestaanden. Het is juist de persoonlijke manier van werken, voor, tijdens en ook na de uitvaart die mij aantrekt in mijn werk als uitvaartconsulent voor Kollaard en Jansen Uitvaartzorg. Geheel kosteloos en onafhankelijk van welke verzekeringsmaatschappij dan ook geef ik u financieel advies.”

Pia la Lau algemeen medewerkster en uitvaartverzorgster bij Kollaard en Jansen Uitvaartzorg

“Ik ben 54 jaar, getrouwd en ik heb twee dochters. Sinds 2008 werk ik bij Terra Nova. In onze gedenkwinkel adviseer ik de mensen bij het uitzoeken van een passende nagedachtenisvorm. Ik vind het bijzonder om de verhalen van de nabestaanden te horen. Zodoende kan ik ze goed begeleiden in hun keus voor bijvoorbeeld een urn, passend bij de overledene en bij het gevoel van de nabestaanden. Daarnaast verzorg ik de administratie, regel de polisuitkeringen en beantwoord vragen van leden. Ik volg momenteel de opleiding als uitvaartverzorger, zodat ik mensen nog beter kan bijstaan bij de uitvaart.”

Pepita Kollaard algemeen medewerkster bij Kollaard en Jansen Uitvaartzorg

“Ik ondersteun mijn collega’s daar waar zij extra hulp kunnen gebruiken. Ik zorg ervoor dat er aangifte van overlijden bij de gemeentes wordt gedaan. Maar ook zorg ik dat de muziek of fotopresentaties voor de plechtigheid worden getest. Soms is er een uitvaart of condoleance waar heel veel familie en belangstellenden aanwezig zijn. Dan ben ik er ook om assisteren. We hebben een mooi team en we zijn er voor u.”

Mieke van den Broek algemeen medewerkster en uitvaartverzorgster bij Kollaard en Jansen Uitvaartzorg

“Ik ben geboren en getogen in Utrecht, maar woon met man en twee zonen nu al 23 jaar met veel plezier in een oude boerderij in Nieuwegein. Na het overlijden van mijn moeder heb ik de opleiding van uitvaartverzorgster afgerond en sindsdien zorg ik samen met nabestaanden voor een mooi, warm en persoonlijke afscheid van hun dierbare.”