Geef uw polissen in bewaring aan uitvaartvereniging Terra Nova

Heeft u ook nog oude of nieuwe verzekeringspolissen thuis liggen? U kent het vast wel, een oude map met vaak vergeelde polissen die ergens achterin een kast zijn opgeborgen. Uitvaartpolissen worden gelukkig maar weinig gebruikt en om die reden raken zij nog wel eens zoek. Dit kan voor de nabestaanden vervelend zijn, want zij behoren de polissen voor de overledene te innen.

Wat is uw voordeel?
Het grote voordeel van het in bewaring geven van uw polissen is dat bij een overlijden de uitvaartvereniging de polissen uit de kluis haalt en deze direct verzendt naar de desbetreffende verzekeraar. Vaak zijn de polissen dermate oud dat in de loop der jaren de verstrekker (de verzekeringsmaatschappij die de polis uitgaf) van de polis ook is gewijzigd. De vereniging heeft de middelen om na te gaan of de verzekeraar is overgenomen door een ander verzekeringsbedrijf.  Vanwege het feit dat Terra Nova als begunstigde wordt gesteld kunnen wij de waarde van de verzekering alvast in mindering brengen op de uiteindelijke uitvaartnota. Mocht er na betaling van de uitvaartkosten nog geld van de verzekering overblijven, dan wordt dit onverwijld aan de wettelijke erfgenamen uitgekeerd. Op deze manier verzorgen wij de verzending, de inning en de verrekening van de polissen. Zeker als u ook een financiële regeling bij Terra Nova heeft lopen is het handig om de polissen in bewaring te geven. Alle geldelijke voorzieningen worden dan op één punt bewaard en beheerd.

De wilsbeschikking van Kollaard en Jansen uitvaartzorg

Voor leden van Terra Nova is het mogelijk om gratis een wilsbeschikking aan te vragen. Een wilsbeschikking is een boekje waarin u uw wensen met betrekking tot de uitvoering van uw uitvaart kunt noteren.

Zo kunt u daarin aangeven of u na uw overlijden een crematie of begrafenis wilt laten verzorgen. Indien u de keuze maakt voor een crematie, dan kunnen ook de mogelijkheden voor asverstrooiing of het plaatsen van een urn worden bepaald. De mogelijkheden die u daarbij heeft, staan vermeld in de wilsbeschikking. Zo is het voor u gemakkelijk om aan te kruisen welke optie u het meest geschikt vindt. De wilsbeschikking bevat verder ruimte voor het noteren van uw muziekkeuze, rouwteksten of andere persoonlijke wensen. Een wilsbeschikking is eigenlijk een document dat vertrouwelijke gegevens bevat, bestemd voor degene, die na het overlijden de uitvaart zal regelen. U kunt de wilsbeschikking aanvragen bij:

Kollaard en Jansen Uitvaartzorg
Svend Asmussenpad 3