Samen delen

Elkaar bijstaan en zorg uit handen nemen bij de uitvaart. Dat wilde het personeel van de Nederlandse Spoorwegen toen het in 1932 de Coöperatieve Vereniging Uitvaartverzorging (CVU) Maliesingel oprichtte.

Vitae Hereditas 2De doelstelling van de vereniging was zorg te dragen voor een goede en betaalbare uitvaart voor haar leden, zonder winstoogmerk. Elk lid betaalde een klein bedrag om de zorg voor de eigen uitvaart veilig te stellen. Ook niet-personeelsleden sloten zich aan en CVU Maliesingel groeide uit tot de grootste uitvaartvereniging van Utrecht.

In 1996 wordt de naam veranderd in Terra Nova. Nog meer dan voorheen is de vereniging er helemaal voor haar leden: de uitvaart wordt op een persoonlijke en betrokken wijze naar wens geregeld. Bovendien ontvangen leden een korting op de begrafenis of crematie.