voorjaar 2015

Wat kost een uitvaart?

Helder, persoonlijk en passend

Die vraag wordt vaak gesteld. Op de website van Terra Nova staan voorbeelden van de tarieven. Gerda: "Mensen komen langs in onze winkel en in een voorgesprek nemen we de wensen en mogelijkheden door. Uiteindelijk komen alleen de gewenste zaken in de kostenbegroting terug. Maakt u geen gebruik van volgauto’s? Dan halen wij deze van de kostenbegroting af. Alleen de werkelijk gemaakte kosten op basis van persoonlijke wensen berekenen we. U ziet bij ons waar u voor betaalt. Wij maken altijd vooraf een heldere en transparante kostenindicatie voor u. Daarbij gaan we altijd op zoek naar een passende uitvaart.
Dit betekent dat wij meedenken, ook met uw budget. Ons uitgangspunt is dat we een waardig en persoonlijk afscheid regelen. Voor de overledene en voor nabestaanden."

ONAFHANKELIJK ADVIES  André Wedman is als uitvaartconsulent in dienst bij Kollaard en Jansen Uitvaartzorg. Gerda Jansen: "Hij sluit geen verzekeringen af, maar geeft u een onafhankelijk en objectief advies. Dit is kosteloos. Verder beschikken wij over het Keurmerk Uitvaartzorg en zijn lid van de BGNU, Branchevereniging voor Gecertificeerde Nederlandse Uitvaartondernemingen. Dit geeft aan dat wij ons werk niet alleen vanuit ons hart doen, maar dat we ook staan voor een goede kwaliteit van dienstverlening."

ADMINISTRATIE EN POLISSEN  "Vaak beschikken onze leden over (oude) verzekeringspolissen die bij overlijden uitkeren", vertelt Gerda Jansen. "Deze polissen kunt u bij leven in bewaring geven bij Terra Nova. Daar worden ze in de kluis opgeborgen. U ontvangt bij afgifte duidelijke bewijzen met vermelding van de polisnummers en verzekerde bedragen. Kollaard en Jansen verzorgt de verzending en inning van uw polissen als iemand is overleden. Als er na betaling van de uitvaartrekening geld overblijft van de verzekeringen, wordt dit altijd uitgekeerd aan de wettelijke erfgenamen."