juni 2004

Hulp bij nalatenschappen

Kort geleden heeft Terra Nova contacten gelegd met de Stichting Met Raad & Daad, hulp bij nalatenschappen. Als uitvaartverzorger ontmoeten wij dagelijks mensen die hun uitvaart willen regelen. Dat kan bestaan uit het vastleggen van de muziekkeuze, het voorrekenen van de kosten of zelfs het compleet doorspreken en vastleggen van de gehele uitvaartplechtigheid.
Vaak willen ouders hun kinderen niet opzadelen met de uitvoering van de uitvaart en regelen zij zelf de zaken tot in detail. Ook zijn er steeds meer mensen die geen beroep kunnen doen op familie om na hun overlijden hun zaken te regelen. Steeds meer alleenstaanden, personen met een bepaalde handicap of personen van wie de partner is opgenomen in een verzorgingshuis, zijn op zichzelf aangewezen.
Wat betreft de uitvaartwensen kunt u dus bij Terra Nova terecht. Samen worden alle aspecten van de uitvaart doorgesproken en de kosten voorgerekend. De kosten kunnen gereserveerd worden in de Stichting Depositofonds van de vereniging. Na een overlijden kan de uitvaart netjes worden uitgevoerd en worden de kosten betaald uit het opgebouwde saldo van het deposito.
Maar wat gebeurt er na een overlijden met iemands roerende of onroerende zaken? Wie zorgt voor de verkoop van eigen huis, auto of boot als je alleen bent, en wat gebeurt er met dat geld? Op deze vragen kan de stichting u een antwoord geven.
De stichting is een onafhankelijke stichting die zich ten doel stelt hulp en ondersteuning te bieden voor allen die dat op enig moment in hun leven nodig hebben bij de behartiging van hun financiële en materiële belangen rond het overlijden van henzelf of van een naaste. De deskundigen van de stichting (op het gebied van erfrecht, belastingen, bedrijfskunde, administratieve dienstverlening, etc.) informeren u desgewenst over alle opties en mogelijkheden. Laat u eens vrijblijvend informeren en vraag naar de voorwaarden. De stichting zal graag een offerte voor u maken.

Stichting Met Raad & Daad, hulp bij nalatenschappen
Postbus 33 € 3430 AA Nieuwegein