november 2003

'Living Jewels' individuele rouwsieraden in Terra Nova Uitvaartwinkel

Hadewych Gerlof en Marry Samsom hebben een eigenzinnige visie op sieraden. Niet alleen de vorm en het gebruik ervan vraagt om individuele aandacht, ook de verpakking zien zij als essentieel onderdeel van het geheel. In de uitvaartwinkel van Terra Nova exposeren zij tot aan het eind van het jaar een deel van hun collectie.

De samenwerking tussen Hadewych Gerlof en Marry Samson lijkt voor de hand te liggen. Beiden zijn geïnspireerd door oude mythen, verdwenen culturen, symbolen en meditatie, maar vooral ook door de ruwe vorm en uitstraling van edelstenen. Deze samenvallende interessegebieden hebben beiden aangespoord tot samenwerking onder de naam 'Living Jewels'. Want zowel Hadewych als Marry ervaart de combinatie van edelstenen en sieraden als levende energie.

VERPAKKINGEN, MEER DAN EEN STANDAARDDOOSJE Traditionele verpakkingen als standaardcassettes, gefabriceerd uit luxe-ogende, maar vooral levenloze kunststoffen zijn uit den boze, aldus Gerlof en Samson. De verpakking moet recht doen aan het sieraad. Vandaar dat voor elk sieraad een eigen doosje wordt ontworpen, vervaardigd uit natuurlijk materiaal. Elk houten doosje vormt een organisch en bijkans onafscheidelijk geheel en is vooral bedoeld als eerbetoon aan het sieraad. De sieraden worden gemaakt van goud, zilver en titaan in combinatie met edelstenen. Elk sieraad is een project op zich en daarom uniek.

WELKE KEUZES HEEFT U BIJ 'LIVING JEWELS' 'Living Jewels' leent zich uitstekend voor het maken van een persoonlijk sieraad. Het gebeurt regelmatig dat na een overlijden, de nabestaanden geld ontvangen uit de erfenis en hiermee een blijvende herinnering aan de overledene willen aanschaffen.

Individualiteit staat daarbij voorop. Daarom is het mogelijk om een sieraad van de overledene om te smelten en te verwerken tot een gedenksieraad. Of, zoals u wilt, tot rouwsieraad. In overleg wordt dan bepaald waar in het sieraad een klein beetje as van de overledene wordt bewaard. Ook de verpakking krijgt die individuele aandacht. In de deksel van het houten doosje kunnen foto's of teksten worden geplaatst. In overleg met de drager/draagster kan een thema of symbool in het sieraad, maar ook in de houten doos worden verwerkt. De kleur van het doosje bepaalt u. Ook de soort en de vorm van de edelsteen worden in overleg bepaald. Vele slijpvormen zijn mogelijk en leveren altijd een bijzondere combinatie met het sieraad. Het gedenksieraad, speciaal voor u ontworpen en vervaardigd, wordt daardoor een uniek object.

In de uitvaartwinkel aan de Nachtegaalstraat 65, is tot eind van dit jaar een gedeelte van de collectie te bezichtigen. Zeker 15 verschillende sieraden met de bijbehorende speciale doosjes sieren de etalage. Komt u eens kijken in de uitvaartwinkel of bezoek onze website: www.uitvaartvereniging.nl