oktober 2002

DE TERRA NOVA LEDENPAS: ADMINISTRATIEF GEMAK EN VOORDEELKAART

Bent u op zoek naar een aantrekkelijk kunstwerk maar heeft u nog geen belangstelling om een kunstwerk te kopen, dan bent u bij de Kunstuitleen Utrecht aan het juiste adres. Hier treft u een uitgebreide en gevarieerde collectie kunstwerken aan die allemaal te leen zijn! De collectie bestaat uit schilderijen, tekeningen, grafiek, beelden en foto's. Voor volwassenen is er al een abonnement van EUR 54,- per jaar.

EEN MOOI KUNSTWERK BIJ U THUIS
Alle leden van Terra Nova betalen op vertoon van hun ledenpas en tegen inlevering van de actiebon geen inschrijfgeld bij een abonnement voor volwassenen. Daarnaast gaat het abonnementsgeld pas vanaf januari 2003 in. Deze actie is geldig van 24 oktober tot 22 december 2002. Nieuwsgierig geworden? Kom gerust eens langs om de kunstwerken te bewonderen.

KINDERKUNSTUITLEEN
De Kunstuitleen is er niet alleen voor volwassenen; ook kinderen kunnen lid worden. Er is zelfs een speciale ruimte ingericht voor jonge leners. Hier kunnen ze zelf een kunstwerk kiezen, een kunstboekje lezen of een tekening maken. Kinderen tot 12 jaar kunnen lid worden van de kinderkunstuitleen voor slechts 15,- per jaar!

KUNST EN WONEN FESTIVAL
Van 10 oktober tot 10 november wordt het Kunst & Wonen Festival georganiseerd. Dit is een landelijk festival over kunst in de dagelijkse leef- en woonomgeving van mensen. Ook de Kunstuitleen Utrecht doet mee en organiseert diverse activiteiten. Zo maken alle mensen die in de festivalperiode lid worden van de Kunstuitleen en bestaande leden die een nieuwe kunstlener aandragen, kans op een gratis interieuradvies van een bekende styliste. Het kunstwerk wordt in dit advies meegenomen.

DAG VAN DE KUNSTUITLEEN
Op 2 november vormt deze dag het hoogtepunt van de festivalmaand. Op deze feestelijke dag vinden er veel speciale dingen plaats in de Kunstuitleen. Bijzondere aandacht krijgt het project 'De Hoofdzaak'. In het afgelopen jaar hebben kunstenaars en leners van de Kunstuitleen aan dit project meegewerkt. Ze hebben van een kale houten kop een portret gemaakt. Alle portretten worden op zaterdag 2 november op een bijzondere manier gepresenteerd in ons pand. Ook worden er diverse gratis workshops gegeven over Kunst & Interieur. En een bekende styliste geeft belangstellenden een persoonlijk interieuradvies op maat.

Kunstuitleen Utrecht, Maliebaan 42, Utrecht tel: 030 - 2865066. Openingstijden: Wo. 13.00-20.30 uur, do. t/m za. 11.00-16.30 uur. Wintersluiting: wo. 25 december t/m di. 7 januari 2003.

GROTE VIS In de bloei van zijn leven was Edward Bloom een uitzonderlijke man. Hij was een inspirerende verkoper die meer moppen kende dan wie ook. Tenminste dat is wat hij zijn zoon William vertelde. William kent zijn vader eigenlijk niet goed want die was er nooit toen William opgroeide. Nu zijn vader op sterven ligt, tracht William aan de hand van heroïsche verhalen een nieuw beeld van zijn vader te vormen. Deze fantastische vertellingen worden afgewisseld met de gesprekken van William met zijn stervende vader. Gesprekken waarin William probeert zo oprecht mogelijk te zijn terwijl z'n vader niets anders doet dan grappen vertellen, want zegt hij 'als ik mijn twijfels met je zou delen over God, het leven, liefde en de dood, is uiteindelijk het enige wat je hebt een heleboel twijfels. Nu heb je in ieder geval een stel fantastische moppen.'
'Grote vis' van Daniel Wallace is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 november 2002 tot en met 29 april 2003, voor een speciale prijs van 12,50 (normaal 14,75).

E-MAIL VAN LUMIE Eefje heeft het erg naar haar zin in groep 8 van de basisschool De Punt. Ze heeft goede vrienden en er wordt veel gelachen. Op school is het altijd gezellig! Op een dag hoort de klas, dat Lumie ziek is. Niet zomaar ziek, ze heeft kanker. Iedereen is geschrokken. Samen willen ze Lumie betrekken bij alles wat er in de klas gebeurt. Eefje en Peter gaan vaak bij haar op bezoek. Als Lumie in het ziekenhuis ligt, stuurt ze elke dag een e-mail naar de school. Lumie moet er natuurlijk wel bij zijn, als groep 8 het afscheidsfeest viert. En als ze samen naar het Anne Frank-huis gaan. Maar het lijkt wel alsof Lumie steeds zieker wordt.
'Een e-mail van Lumie', geschreven door Ben Slingenberg, is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 november 2002 tot en met 14 januari 2003, voor een speciale prijs van 8,- (normaal 10,25).

ROUWEN IN ZEVEN 'NEDERLANDSE' CULTUREN 'Rouwen in zeven 'Nederlandse' culturen' is het vierde deel van de serie over veel voorkomende rituelen onder Nederlanders, Indonesiërs, Chinezen, Surinamers, Turken, Marokkanen en Antillianen. De eerdere delen beschrijven gewoonten en gebruiken tijdens de zwangerschap, feesten en de huwelijksdag. 'Rouwen in zeven 'Nederlandse' culturen' geeft aan de hand van persoonlijke verhalen een beeld van de manier waarop men met de dood omgaat. Belicht in de vorm van levendige interviews met woordvoerders uit de desbetreffende bevolkingsgroepen. De inleiding geeft veel praktische, psychologische en juridische informatie over uitvaarten en rouw, verzekeringen en testamenten, codicils en de fiscus.
'Rouwen in zeven 'Nederlandse' culturen', geschreven door Sylvia Pessireron, is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 november 2002 tot en met 14 januari 2003, voor een speciale prijs van 8,03 (normaal 9,03).