Waden
als alternatief voor de traditionele kist

Naam : Margaret Sabee
Beroep : Ontwerpster

Voor het verkrijgen van informatie of voor uw bestelling kunt u contact opnemen met de uitvaartwinkel. Email: TerraNova@uitvaartvereniging.nl

Ook kunt u direct bellen naar:
Margaret Sabee
Stille Veerkade 21a
2512 BE Den Haag
Tel: 070 3993923.

Handweefatelier de Weef Ster bestaat sinds 1992 en maakt waden voor de uitvaart. De waden worden hoofdzakelijk van natuurzuiver en diervriendelijk materiaal gemaakt zodat er zo weinig mogelijk belasting voor het milieu ontstaat. Er zijn standaard waden/doeken en exclusieve vormen. De prijzen lopen uiteen vanaf 68,07 tot 2.268,70 voor exclusieve waden.

Waden zijn grote doeken die als alternatief dienen voor het gebruik van de kist bij een begrafenis of crematie. De doeken worden losjes om de overledene heen gelegd of gewikkeld en op een houten ondergrond met opstaande rand gelegd. Hierdoor blijven de contouren van de overledene enigszins zichtbaar. Nabestaanden die dit te confronterend vinden kunnen ook rieten boogjes als binnenwerk toepassen, waardoor de indruk van een cocon ontstaat. Bij alles geldt dat men zonder kist begraven of gecremeerd kan worden.

naar overzicht wadenterug naar boven