oktober 2001

DE TERRA NOVA LEDENPAS: ADMINISTRATIEF GEMAK EN VOORDEELKAART

"De ledenpas is een pasje waarop staat aangegeven dat u lid bent bij Terra Nova. Het is ontwikkeld om het bij u te dragen, bijvoorbeeld in de portefeuille. Zo is bij een overlijden buitenshuis bekend wie de uitvaart verzorgt. Aangezien vele leden hun uitvaartwensen al kenbaar hebben gemaakt bij Terra Nova, biedt dit pasje extra zekerheid dat die wensen ook uitgevoerd worden".

AANTREKKELIJKE KORTING BIJ CATCH PROJECTEN Catch Projekten is 22 jaar geleden opgericht. Zij levert ingelijste werken, originele kunst, posters, lijsten, kaarten en relatiegeschenken aan zowel particulieren als aan het bedrijfsleven en de groothandel. Catch heeft twee showrooms annex winkels. De hoofdvestiging is in Utrecht. In Eindhoven (Jan van Lieshoutstraat 24a & b, te Eindhoven, 040 - 2456221) is een dependance.

De totale collectie op de Domstraat bestaat uit onder andere 12.500 verschillende kunst- en fotografie prenten, 1.000 verschillende originele werken waaronder doeken, zeefdrukken in een beperkte oplage, giclees, litho's en etsen. Daarnaast kunnen deze 1.000 verschillende originele werken ook worden verhuurd aan het bedrijfsleven.

Catch heeft 7.500 prent- en wenskaarten met name gericht op de kunst. Er is een keuze uit meer dan 2.000 aluminium en houten lijsten en 500 passe-partouts. Vanzelfsprekend kan Catch ook het inlijsten verzorgen.
Alle leden van Terra Nova kunnen op vertoon van hun ledenpas en tegen inlevering van de actiebon 5% korting krijgen op alle producten van Catch Projekten te Utrecht. (Domstraat 5-19, Utrecht, tel: 030 - 2311277).
Openingstijden van maandag t/m zaterdag zijn: ma 14.00 - 18.00, di, wo en vr 9.30 - 18.00, do 9.30 - 18.00 en za van 9.30 - 17.00 uur. De actieperiode loopt van 1 oktober t/m 31 maart 2002.

ONZE AUTO NAAR DE HEMEL
Een gezin verliest de jongste van hun drie kinderen na een koortsaanval. De ouders willen zo snel mogelijk weg van de onheilsplek en verkopen hun huis met inboedel. Hun auto stoppen ze vol met wat ze nog hebben. Het lichaam van het dode zoontje wordt meegenomen in een speelgoedkist in de koffer van de wagen. Dan begint een lange, vermoeiende tocht van Texas naar Michigan. Onderweg moeten ze één na één hun soms dierbare spullen verkopen om de tocht te kunnen voortzetten. 'Onze auto naar de hemel' wordt verteld door de twee kinderen van het gezin: een jongetje en zijn jongere zusje. Door te luisteren naar hun ouders en via de spelletjes die ze spelen, proberen de kinderen te reconstrueren wat er is gebeurd, het verlies van hun broertje te verwerken en een zin te geven aan alles wat hen overkomt.
'Onze auto naar de hemel' geschreven door Michael Kimball, is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 oktober t/m 31 maart 2002, voor een speciale prijs van ƒ 24,86 (normaal ƒ 29,86).

DE VERGANKELIJKHEID 'Wat verval lijkt, is veelal vervulling.' Met deze gedachte als leidraad voert Midas Dekkers zijn lezers mee op reis langs uiteenlopende aspecten van vergankelijkheid. Hij bewijst dat datgene wat ons de meeste angst inboezemt - het onherroepelijke voortschrijden van de tijd met daaropvolgend de dood - ook zijn aantrekkelijke en soms zelfs hilarische kanten heeft.
'De Vergankelijkheid' geschreven door Midas Dekkers is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 oktober t/m 31 maart 2002, voor een speciale prijs van ƒ20,- (normaal ƒ 25,-)

ONDER DE GROENE ZODEN Onder de groene zoden is een naslagwerk over het laatste afscheid. Een inspiratiebron en een informatieve, praktische vraagbaak. Een kist volgeschreven met afscheidsgroeten van nabestaanden, varend naar de laatste rustplaats, een zangkoor aan de groeve. Steeds meer mensen willen op een persoonlijke manier afscheid nemen met een speciale uitvaart, een aparte rouwadvertentie en met nieuwe rituelen. Nabestaanden geven op een eigen manier uiting en zin aan hun verdriet.
'Onder de groene zoden' geschreven door Jasper Enklaar is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 oktober t/m 31 maart 2002, voor een speciale prijs van ƒ 29,56 (normaal ƒ 39,50)

DIAMANTEN OP MIJN WANG Terwijl Elizabeth Nobel werkte aan haar roman 'het talent', was haar moeder stervende. Twee keer in de week zocht de auteur haar in haar verzorgingsflat op en hield een dagboek bij van hun beider stemmingen en ervaringen. Wat voor houding neem je als kind aan tegenover een moeder wier geheugen minder wordt en die steeds afhankelijker van je wordt? En wat moet je doen wanneer je moeder aangeeft niet meer te willen leven? In een liefdevol portret gaat Elizabeth op zoek naar het meisje en de vrouw die haar moeder was. Ze verbindt haar moeders laatste maanden in de verzorgingsflat met haar eerdere leven in Indië, Engeland en Nederland. Diamanten op mijn wang wordt zo een sonate over het waardige afscheid van een vrouw die nooit een plaats voor zichzelf opeiste.
'Diamanten op mijn wang' geschreven door Elizabeth Nobel is tegen inlevering van de bon verkrijgbaar in de boekhandel, van 1 oktober t/m 31 december 2001, voor een speciale prijs van ƒ 34,65 (normaal ƒ 39,65)