najaar 2013

In bewaring geven van polissen
bij CVU Terra Nova scheelt rompslomp
en onnodig renteverlies

U kunt uw uitvaartverzekering altijd bij Terra Nova onderbrengen. Wij zorgen dan voor de verzending en inning van uw polissen als het moment daar is. Als er na een overlijden thuis alsnog uitvaartverzekeringen gevonden worden, dan kunt u deze polissen aan de uitvaartleider meegeven.

De uitvaartleider geeft de polissen af aan ons kantoor en Terra Nova zorgt dan voor verzending naar de juiste verzekeraar. Dat laatste is soms een lastige klus. De oorzaak daarvan is dat veel verzekeringsmaatschappijen de laatste jaren van naam veranderd zijn of gefuseerd zijn met andere maatschappijen. Terra Nova beschikt over een naslagwerk waarin alle verzekeraars staan vermeld waarvan de naam is gewijzigd. Zo kan Terra Nova altijd de juiste instantie voor u terug vinden.

SOMS DUURT DE UITKERING ERG LANG  Als na een overlijden de uitvaartpolissen aan ons worden overhandigd, zorgen wij dus voor de verzending van de polis naar de verzekeringsmaatschappij. De uitkering van de polis zal geschieden aan de partner of andere nabestaanden van de overledene zoals dat is vastgelegd in de begunstiging van de polis. De verzekering wordt gemiddeld na 4 tot 8 weken uitgekeerd.
Na ontvangst van de uitkering wordt dit bedrag meestal weer naar Terra Nova gestort. De uitkering is immers bedoeld om de gemaakte uitvaartkosten te dekken.
In veel gevallen wordt de uitvaartnota van Terra Nova eerder aan u gezonden dan dat u de uitkering van de verzekeraar ontvangt. Dat betekent dat de kans groot is dat u enkele duizenden euro’s voorschiet. Dat is niet nodig, Terra Nova heeft daar namelijk een oplossing voor.

IN BEWARING BIJ TERRA NOVA  Terra Nova biedt u aan om de uitvaartpolissen bij leven al in bewaring te geven. Dit kunt u regelen tijdens een bezoek aan de Uitvaartwinkel aan de Nachtegaalstraat. Uiteraard ontvangt u bij de inlevering van de polissen een afgiftebewijs en kopieën van de ingeleverde polissen. Na inlevering van de polissen wordt de begunstiging bij overlijden meteen gewijzigd, zodat de uitkering direct aan Terra Nova zal geschieden. Het voordeel hiervan is dat wij u pas de nota van de uitvaart sturen als alle verzekeringspolissen geïnd zijn. De uitkeringen worden meteen verrekend met de uitvaartkosten en gespecificeerd op de rekening. De kosten voorschieten, omdat de verzekeringspolis nog niet is uitgekeerd, is dus niet meer nodig.

Zeker als u ook een (aanvullend) deposito bij Terra Nova heeft afgesloten, is het raadzaam om de polissen in bewaring te geven. Alle financiële uitvaartvoorzieningen liggen dan veilig  bij ons.