juni 2006

'Samen voor elkaar' Nieuwe campagne van Terra Nova

U bent lid van een wel zéér bijzondere uitvaartvereniging. Niet alleen is Terra Nova een van de grootste verenigingen in onze regio, maar ook de oudste. In het begin van de verleden eeuw namen uitvaartverzorgers het niet zo nauw met hun beroep en waren misstanden schering en inslag. Om aan dat treurig misbruik een eind aan te maken en haar leden een goedverzorgde en betaalbare uitvaart te kunnen garanderen is Terra Nova opgericht. Want, zo was de gedachte, samen kunnen we voor elkaar zorgen. Samen staan we sterk. En alleen samen kunnen we voor elkaar iets betekenen.

Die oude sociale gedachte draagt Terra Nova nog steeds in haar hart mee. En willen we in de nabije toekomst gaan uitdragen. Samen voor elkaar, samen sterk. Een gedachte die in deze tijdspanne misschien wel een beetje ouderwets overkomt. Want individualisme lijkt tegenwoordig de boventoon te voeren. Meer en meer worden groepen mensen geïsoleerd van hun omgeving en komen zo alleen te staan. Oude waarden en normen lijken te verdampen als sneeuw voor de zon. Het wordt steeds moeilijker steun te vinden wanneer je in moeilijke omstandigheden verkeert.
Terra Nova wil zich als vereniging sterk maken voor de individuele belangen van haar leden als het om uitvaart gaat. Want juist in die periode van rouw zijn nabestaanden kwetsbaar. En zoeken ze troost en hebben ze alle tijd en aandacht nodig om hun verdriet te kunnen verwerken. Daarom zet Terra Nova zich volledig in voor een goed verzorgde (en betaalbare) uitvaart.

Samen sterk
Maar, zult u zeggen, is daar een reclamecampagne voor nodig? Helaas van wel. Want als vereniging kunnen we alleen samen voor elkaar iets betekenen als we voldoende leden hebben. Met een grote vereniging is het mogelijk om bij uitvaartcentra en uitvaartverzorgers de best verzorgde uitvaarten te regelen. En kunnen we allerlei zaken voor u regelen die noodzakelijk zijn bij een uitvaart.

Ook voor de toekomst
Daarom hebben we nieuwe leden nodig. Zodat ook in de toekomst het belang van de leden gediend kan worden. Die nieuwe leden proberen we middels een campagne te werven. Als trouw Terra Nova lid willen wij u natuurlijk graag als eerste informeren. Daarom vindt u van die campagne een paar voorbeelden op deze pagina. Het zijn nog schetsen en aan de definitieve foto's wordt nu druk gewerkt. De verwachting is dat u de campagne na de zomer zult tegenkomen.

Voor iedereen - door iedereen
In die campagne kunt u trouwens ook een belangrijke rol spelen. Want als u ervan overtuigd bent dat we samen voor elkaar iets kunnen betekenen, dan weet u wellicht ook nog wel iemand die lid wil worden van onze vereniging. Weet u iemand, draag hem of haar dan met de bon op deze pagina voor! Het lidmaatschap is niet duur, voor € 10,- ben je voor het gehele leven lid.