mei 2005

Wat kost een Uitvaart eigenlijk?

Het zal niemand verbazen, maar ook de kosten van een uitvaart zijn de laatste jaren flink gestegen. De gemiddelde kosten van een crematie liggen rond de 3700 euro. Voor een begrafenis is het moeilijker een gemiddeld bedrag te noemen. Dit komt door de keuze van het graf (huren of kopen, voor 10 of 20 jaar?) en de eventuele kosten van een grafsteen. Gemiddeld wordt er 4900 euro voor een begrafenis betaald. In dit bedrag is een grafsteen voor 1250 euro opgenomen. In nevenstaande tabel hebben we de kosten van een crematie in de regio Utrecht opgenomen.

Veel leden van Terra Nova hebben zich verzekerd voor dergelijke kosten. Mocht u om welke reden dan ook te laag verzekerd zijn, dan is het mogelijk om via de Stichting Depositofonds de kosten van een toekomstige uitvaart toch nog te regelen. U kunt uw bestaande uitvaartpolis(sen) bij Terra Nova in bewaring geven. Daarvoor krijgt u natuurlijk een ontvangstbewijs. Stel dat uw polissen bij elkaar € 2500,- bedragen en dat een compleet verzorgde uitvaart bij Terra Nova € 3600,- kost. Dan ontbreekt er voor de totale dekking van de uitvaartkosten nog een bedrag van € 3600,- minus € 2500,- (polissen) = € 900,-. Dit bedrag kan dan worden gestort (ineens of in delen) in het Depositofonds. Over het gestorte totaalbedrag krijgt u rente op rente. Afgelopen jaar is een rente uitgekeerd van 3,7%. Geïnteresseerd in een dergelijke veilige en voordelige regeling? Vraag dan meer informatie aan over de Stichting Depositofonds met de antwoordkaart op deze pagina.

CREMATORIUM NOORDERVELD

CREMATORIUM DEN EN RUST

CREMATORIUM DAELWIJCK

2.115,-